掃呢頁CODE去手機

2018年2月8日 星期四

當智慧醞釀成醇酒 [壹週刊 - 1457] __,M1,

黎瑞恩豪語錄當智慧醞釀成醇酒2002年的4月,黎瑞恩在紅館開完《夢想成真演唱會》,就宣布收山,進入另一個開始,先為一個階段畫上句號。2018年4月,再 ...






黎瑞恩

豪語錄

當智慧醞釀成醇酒

2002年的 4月,黎瑞恩在紅館開完《夢想成真演唱會》,就宣布收山,進入另一個開始,先為一個階段畫上句號。

2018年 4月,再踏紅館,個唱叫《感恩有你》,給自己展開精彩下半場,就別讓往事成為包袱。

曾經會為眼裡一粒沙動氣:今日當上單親媽,

身懷兩顆胰臟瘤的黎瑞恩,反而安靜心輕。

當智慧醞釀成醇酒,沒有放不下的事情,修補不來的關係,

儘管路途仍有很多個未知或波折, 44歲黎瑞恩也能笑着喝一口。

醒後及時珍惜

還是少奶奶的時候,曾經有人問黎瑞恩,「幾時復出呀?」她答:「復出之日,就係我離婚之時。」看似一語成讖。但其實當時回應,只表明沒有任何事情,動搖她專注家庭的決心。

雖然結局不似預期,但背着愛過、傷過、患胰臟瘤的經歷,她的快樂指數反而有增無減。

只因前年發現身體出毛病,繼而在超市突然抽搐暈倒。她說昏前一刻,像看到一道門慢慢關上,與世隔絕。醒後,她開始思考:人不會知道自己何時離開;生命可以好短暫等問題!從此改變視野。

「咁大個女未試過暈,天旋地轉嗰啲都未試過,嗰次係第一次,我好記得,企喺度突然間所有嘢好似走晒樣,兩隻眼好似有道門閂埋咁,我仲喺度嗌:『做咩呀、做咩呀!』跟住就暈咗,唔知發生咩事。

醒番,發覺人生如果就咁完結,都唔知咩事。要開始珍惜而家擁有嘅嘢,唔好再成日唔開心,有得玩就玩,有得食就食。

以前會覺得仲有大把時間,遲啲先講又或者今日做唔到,咪聽日、後日做囉,但原來真係今天的事今天做。」





寶麗金小花,有她、劉小慧、湯寶如,廿年情今日依舊密切。





一人有一個夢想!她 18歲的夢想,首選原來不是歌手,而是當警察。當年是少年警訊的活躍分子,後來在歌唱比賽贏了,被音樂人安格斯說服入行。

靠自己爬出黑洞

曾經,走不出離婚創傷,情緒飽受折磨。雖然身邊有好友劉小慧、李國祥等開解,但最後走向正或負,還是靠自己的選擇。想通了,便發現婚姻結束,同時也是尋回自己的好開始。

「我好鍾意買花,結婚前我成日幫襯一間花鋪,後來搬咗冇再去,最近我又幫襯番,個阿姐好耐冇見我,一見我就話好戥我開心,我問點解?佢話我個樣話俾佢知,我係開心咗好多。好多人鍾意徘徊喺唔開心嘅狀態,連當事人都唔知點解。但其實唔開心都係自己承受,旁人唔會見到你咁,陪你一齊唔開心,就算不停勸你唔好咁樣,都係要靠自己行番出嚟,冇人幫到你,俾自己跳番出嚟,抽絲剝繭搵原因好過。」黎瑞恩說。





去年出 HiFi碟試水溫,獲頒銷量大獎,又一證明,任何時候,事業都可以重新開始。





14歲大女凱栭與次子浩儒,是金利來集團的後人,但黎瑞恩自小把他們訓練獨立。「細細個佢哋就要洗衫、煮飯。我份人居安思危,而家好好生活,就有姐姐(傭人)或媽咪照顧,萬一冇嘅時候,唔可以坐喺度。」如今孩子出國留學,用得着。

退後一步理解





其實唔開心都係自己承受,

旁人唔會見到你咁,

陪你一齊唔開心,

要靠自己行番出嚟,

冇人幫到你。

性格率真、路見不平的她,在朋友圈曾經有個花名叫「爆姐」,如今對事對人,會停一停,諗一諗,未爆,藥引自動撲熄。

「以前少少嘢就好易爆炸,同埋我最衰係憤怒得嚟又唔記得嘢,譬如鬧完人,轉頭就冇嘢,會主動打招呼,但可能人哋有嘢,諗諗吓我鬧人都唔應該嘅。

以前有咩事發生,我都會先追究嗰個人,唔會諗解決方法,但而家會先諗點解決件事,唔好嬲住,到搞番掂我已經唔記得嬲人,咁幾好。

對住仔女都係,過往會因為教到勞氣,搞到聲帶穿咗個窿,而家有咩想講,要教就會話:『你過嚟,我想同你傾吓偈。』」

正因如此,曾經有一個農曆新年,她打給前夫原為安排仔女的事上要罵一頓,怎知開口一刻急掟彎,變成「恭喜發財」,說話可以令關係破裂,也可以成為修補。哪管誰對誰錯,有智慧的人總願意主動踏出一步。

忽略了自己

去年女兒一句:「媽咪,你成日為我哋做咁多嘢,你有冇諗過為自己做番啲開心嘅嘢?」一個單純的提問,令黎瑞恩醒覺,最忽略的是自己。

「我性格就係咁,好多嘢都諗人哋先,唔會諗自己,永遠覺得人哋啲嘢重要啲,就算自己有幾忙,都幫人做咗先。我唔係要你報答我,但最後可能得番嚟係一個唔好嘅結果,諗諗吓都有啲心淡。所以個女先會咁講,因為過往我確係忽略自己嘅需要同感受。」





曾經放棄事業,愛得義無反顧。愛過、傷過,今日再見亦是朋友,已經足夠。





做少奶奶日子,湊仔還是喜歡親力親為。親情是直接,付出多少,收穫多少。

下半場歷奇

上半場活在別人要求,如今任務完成,是時候做番自己。復出、開製作公司,她說下半場要歷奇。

「而家只要唔害人,唔係壞事,咩都想試吓。例如去睇韓星演唱會,換轉以前我唔會去,聽唔明,都唔知佢唱乜,而家我會試吓陪阿女睇,發覺又真係幾好睇喎!」





去年開製作公司,頭炮作品是林敏驄演唱會。「開公司係誤打誤撞,當日投資阿驄個演唱會,佢話冇理由主辦單位係黎瑞恩,就係咁,開始感恩製作。」





尋回自己,哪怕已經四張幾,踩番 roller,同班朋友集體回憶。

不是炸彈是提醒

心輕了,哪管身體裡有一個,可能是計時炸彈,但黎瑞恩把它當成提醒,每天活在感恩中。「好記得醫生同我講,話照到我有兩粒嘢,好危險,不過又好彩,咁都發現到,因為個位(胰臟)好難發現,通常有呢種情況嘅人,去到末期至發現到。既然咁好彩,就真係要好好保持身體健康,因為做唔到手術,又冇藥食,靠嘅係自己心情,開心就係良藥。如果成日懷疑自己好嚴重,我覺得好多時係嚇死多過病死。

以前我會感恩,而家事無大小,有飯食,有屋住,有工開,都好值得我感恩。」

十八歲出第一張大碟《我從這裡開始》,但她事業真正的開始,是四十四歲的今天。

空肚做訪問

黎明金句有:空肚食早餐。

黎瑞恩出產:空肚做訪問。

訪問前,她叫同事向傳媒叮囑:「帶個空肚嚟,小恩子為你哋預備好多美食。」

拍攝場地在朋友的豪宅,黎瑞恩帶埋傭人到場,為一班接一班的傳媒,準備好蘿蔔糕、年糕、馬蹄糕同自家餃子,似去拜年多過做訪問,空肚來,飽滿走。

親民冇架子,又總為別人設想,下半場贏回自己的她,貫徹始終的,還有贏民心。





快樂、自在的黎瑞恩,有樣睇。

撰文:盧韻琴 

攝影:蕭敬漁 

化妝: Meegan Seak 

髮型: Sev/ John@Hair Culture




鍾意就快D Share啦!