掃呢頁CODE去手機

2018年1月25日 星期四

黃百鳴破票房毒藥發哥執三攤 Mark哥彈起紅30年 __,發哥,黃百鳴,周潤發,

■71歲的黃百鳴活力不輸給一班後生仔,日前受訪細說當年新藝城年代的逸事。【《蘋果》獨家專訪】【最港電影大獎 黃百鳴系列之1 數威水史】由《蘋果動新聞》 ...




【《蘋果》獨家專訪】

【最港電影大獎 黃百鳴系列之1 數威水史】

由《蘋果動新聞》和娛樂版舉辦的「最港電影大獎」現正接受讀者投票,選出心目中的最「港」之選,包括最港電影、最港男、女演員等。本報亦獨家炮製了一系列專訪,邀請資深電影人分享他們在八、九十年代港片黃金歲月時的趣事,頭炮便請來新藝城創辦人之一黃百鳴。他大爆原來周潤發演《英雄本色》的Mark哥,竟是執三攤!

「最港電影大獎」投票網址http://bit.ly/thekongestfilmawards

黃百鳴早前在私人遊艇出海接受本報專訪,細說當年新藝城年代逸事,最令人津津樂道的角色自然是周潤發在電影《英雄本色》中叼着火柴、戴着墨鏡和手持槍的Mark哥,成為日後不少電影的模仿對象。不過黃百鳴透露「Mark哥」一角,原本屬意林子祥,而發哥只是第三人選。



■Mark哥角色助周潤發擺脫票房毒藥污名,紅足30年。劇照 ■黃百鳴指《英雄本色》原本寫張國榮和狄龍的兄弟情,發哥只是配角。 ■(左起)張學友、黃百鳴及發哥合作過賀歲電影《八星報喜》。資料圖片

首選林子祥

《英雄本色》由85年開始籌拍,雖然發哥是無綫當紅小生,但卻是票房毒藥,他主演的《花城》、《傾城之戀》等,統統叫好不叫座,所以當新藝城找吳宇森執導《英雄本色》時,狄龍所演的豪哥角色才是主角,Mark哥其實只是配角。黃百鳴說:「最初Mark哥個角色係搵林子祥,但嗰陣時林子祥喺德寶好忙,推咗我哋,咁我哋就話算啦,用番我哋自己嘅新人啦,就用鄭浩南因鄭浩南個英文名叫Mark,所以叫Mark哥,其實個角色係寫畀鄭浩南,點知連佢都撞期。」

這部戲故事當時是由監製徐克和施南生的工作室開發出來,當時想不到由誰演Mark哥這個角色,最後施南生提議起用周潤發,黃百鳴回想說:「施南生當時話去搵周潤發,因為Mark哥喺戲裏面只係一個配角,套戲係講兄弟情,就係張國榮同狄龍嘅,佢兩個先係主角,所以搵周潤發嘅時候叫佢客串嘅箒,連一套片嘅片酬都畀唔足嘅!」



■黃百鳴透露周潤發執三攤做Mark哥,印證了時勢造英雄。 ■林子祥原本是扮演Mark哥的首選。資料圖片 ■Mark哥的名字來自鄭浩南的英文名,怎料他也拒演。資料圖片

冇收足片酬

《英雄本色》也是吳宇森的翻身之作,因當時是其人生最低潮,他從台灣回流香港拍戲,當時新藝城也沒有把這部戲當大片做,黃百鳴笑說:「個budget都唔係好高㗎!周潤發收唔足一套片嘅片酬拍《英雄本色》,可能係收半套咁樣啦,但後來周潤發就醒目喇,一拍落嚟,咦!個氣氛同埋嗰個感覺係好正喎,呢套片係好得喎,所以佢就同導演講『喂,你唔好同我計日數,我唔計呀!我可以任拍㗎,即係個錢我就攞咁多嘅箒,但係個期你要攞多啲都唔緊要』,所以後來吳宇森一路加戲畀佢,變咗出到嚟幾乎Mark哥係主角。」

電影86年在香港上映票房約3,400多萬元,即使放於今日亦非常好,當年更是驚人,同時發哥亦憑此片彈起,在亞洲等地為人認識,連日韓也有不少fans,紅足30多年。黃百鳴藉此寄語時下年輕演員:「唔好講做演員,做人都係,都係唔好咁多計較,有陣時你計較得太緊要,未必係着數!」

採訪:陳月媚

攝影:陳俊強




鍾意就快D Share啦!