掃呢頁CODE去手機

2017年4月27日 星期四

是他也是你和我 梁漢文 [壹週刊 - 1416] __,梁漢文,M1,

豪語錄是他也是你和我 梁漢文梁漢文的故事,也就是七百萬人的故事:八九年新秀出道,中游分子悶聲發財;九七年摸頂購入畢架山單位,安樂窩變成負資產;○一年華 ...


豪語錄

是他也是你和我 梁漢文

梁漢文的故事,也就是七百萬人的故事:八九年新秀出道,中游分子悶聲發財;九七年摸頂購入畢架山單位,安樂窩變成負資產;○一年華星執笠,失業四百多天;坐駕斷供,保時捷被當街拖走;經濟復甦他鹹魚翻生,金融海嘯他也損手;○八年索性賣樓,眼不見為淨,「當時想瀟灑啲,唔要就唔要。將來梗有啱嘅地方,可以再搵過。」只是落錯車後無艇搭,「唏,邊有如果㗎。如果嗰時理財好啲,就唔會有咁多事發生啦。呢個都係成長過程。」「年代唔同咗,就要向前看,冇得如果。至少我自己冇。」

狂潮中誰不隨波逐流?當事人睇得開就好。枕邊人患乳癌,算是無妄之災吧。但梁漢文不願推諉於命運,「我太太有呢個病,其實好大程度都係受情緒、心情影響。」「我都有諗番,有時大家……或者係我啦,工作忙,返到去比較唔出聲,可能疏忽咗。而家盡量溝通多啲,對佢嘅情緒都有幫助。」梁太剛度過了手術後五年的觀察期,兩口子總算舒一口氣,「感情昇華咗。」

細心

太太林文慧 model出身,二人由不被看好到終成眷屬,像一齣長篇連續劇,「每個 artiste處理感情都唔一樣,城城可能佢唔想同大家分享呢方面嘅嘢,我就比較冇問題。」

梁漢文是個怎樣的歌手?不好說,但他肯定是個細心的丈夫。今年二月十四,他在佛山開 show,特地送花給台下的老婆,「嗰次係佢過咗危險期、我第一個正式嘅演唱會,又係情人節,所以就送花囉。」二人相戀廿載,除了第一年送過九十九枝玫瑰,之後也甚少幫襯花店。戰勝頑疾,比新婚更值得慶賀,「其實都冇乜特別慶祝,算係放低少少束縛啦。可以俾佢食番少少雞,過去五年係一啖都唔食得,因為雞比較多激素。尤其是啲湯,都要𥄫得好緊。」

華星年代與他分屬同門的郭富城近日也終於雙喜臨門。你能夠想像,騎着電單車的黑皮褸,會顧及雞肉激素是否高企嗎?作為家中長子的梁漢文呢,早就打消了傳宗接代的念頭,「理論上係打消晒,雖然我哋都鍾意抱吓人哋啲 B。有啲人可能覺得一定要有自己嘅骨肉,我又未至於係咁。」「我好記得,當初佢被推入去手術室個畫面。我真係唔想再見到佢入手術室。」「只要佢健健康康就 OK。」而且雙方加埋近百歲才造人,亦有違生物常識啊,「哈哈,蘇永康都五十歲先生一件啦。」人家老婆年輕,「咁我年輕過佢嘛,都成四、五年㗎。」

大隻

言下之意,是話不可以說盡。正如人不可以貌相,手瓜起𦟌的的城城其實也有體貼一面,梁漢文早在《火熱動感 LA LA LA》的年代已見識過。當年 MV大製作,四人在柴灣的 studio瘋狂跳躍。年資最淺、身形最單薄(鄭秀文尚有 baby fat)的梁漢文最早到場,由朝早九點一直跳到凌晨兩、三點,「當時柴灣未咁興旺。一路影影影,鋪頭都收晒冇嘢食,到夜晚我已經頂唔住,成個人虛脫、暈咗。」「矇矇矓矓之中,聽到啲人嗌:散開散開散開。郭富城用佢雄壯嘅臂彎抱起我、放喺梳化度。呢個係我同佢一個深刻嘅片段。」

為洗脫孱仔之名,梁漢文痛下苦功,「其實我已經一段時間冇做 gym了。之前幾次演唱會都操過肌肉。第一次係九九年,操到實晒。之前做第二次 Big4演唱會,又係操到好大隻,換咗個鬼佬身咁。但始終唔係好啱自己。」「睇唔慣自己一嚿嚿筋肉人咁。有啲人本身好 man,再滴兩滴汗,咁就掂晒啦。但我唔係嗰隻。」

幸運的是,梁漢文就算頭部與身軀不相稱,至少還有一個她會欣賞,「近兩次演唱會,都係我太太負責啲衫。呢方面佢有興趣,同埋佢比較了解我鍾意乜、著乜好睇。」「試過有一件得呢忽(雙手在胸前比畫),直頭係 tube嚟嘅,其他全部吉晒。冇彎轉啦,嗰兩三個月惟有專攻某啲部分。逼吓我,俾啲推動力。」八月他在九展 Star Hall開音樂會,「如果有乜要露,早啲單聲。淨係露呢忽,就操呢度。」

更幸運的是,排骨瘦底如今竟成了優點。梁漢文仍有定期參加舊同學的聚會,「哈哈哈,乜嘢形狀都有。所以拍《終身贊助》 MV,時同森美、阿 Mark傾開同學嘅事,都話我哋算 keep得唔錯啦。同學唔係做呢行,冇咁貪靚,轉變會大啲。」

《火熱動感 LA LA LA》見證了香港的美好年代,「贊助商問我哋有乜想做。我哋話不如整個熱氣球上天,又真係一一做齊喎。」

榕樹腳 VS牙籤腿。

做兄弟兩脇插刀。你睇蘇永康肯為 Big4扮獎門人,便知義薄雲天。

梁太設計的歌衫相當大膽。如果出自別人手筆,梁漢文會照穿如儀嗎?

貼地

MV內還有他的中學老師、師弟師妹、每星期練波前幫襯那茶檔的老闆,都由他一一親自聯絡。「茶餐廳好代表到香港嘅人情味。但我唔可以因為方便,就叫佢哋搵間嚟拍。要搵一間我真係成日去嘅,咁先啱數。」娛記們也愛在那鐵皮檔打躉,因為定時定候總會見到梁漢文跟陳奕迅、劉浩龍等人在咬飲管。

梁漢文不以巨星自居。但躲於衣櫃裡的毒男畢竟已成家立室,近年他的調子離不開多謝、感激:《半邊生命》感謝老婆、《一路走來》安於際遇、《終身贊助》歌頌人情,「其實我冇刻意搵人寫呢種題材。但唔同嘅填詞人,林夕、 Wyman、陳詠謙都走咗呢個方向。可能人老咗,俾佢哋呢種感覺多咗。」「而家成日都追求貼地。我估填詞人就寫咗呢啲題材。」

知足常樂,但作為歌手,太 layman好易變坤哥——不是說他要食好西又貪便宜,而是欠了一點星味,「好多朋友都問,你幾時整番啲梁漢文式情歌?我唔係好說服到自己再做一個失戀男。你叫我喺演唱會唱嗰拃歌,係冇問題,但要做隻新歌,係被女朋友拋棄嘅題材,唔係好接受到。」「但林夕幫我諗到一個方向,下一首派台歌,會有啲似《唯獨你是不可取替》嗰類嘅情歌。」談自己,無意中又提到兄弟的經典作。心中有情,比起豬肉獎其實更接近終身成就。

感謝祭

梁漢文每次開 show都熱鬧非常。一二年那次至為經典,受唱片公司地震影響,票房欠佳,為了速銷,除了 Big4齊腳,當時與許志安復合不久的鄭秀文,寧願自己尷尬,也上台合唱;楊千嬅挺着大肚、陳奕迅撐着枴杖都來撐場。梁漢文八月在 Star Hall的音樂會小國寡民,相信不會有此陣勢,「好似《移情別戀》、《我的命運》呢啲,其實都唔係 side track,但次次都被飛走,要為佢哋出番口氣。」少了嘉賓,金曲終於重見天日。

每次有難都有大班老友仆心仆命支持,梁漢文肯定做對了一些事,「友情係要時間慢慢去經營、互相付出,唔可以單方面嘅。」訪問中偶爾忘掉往事,身邊總有人即時補白——化妝、髮型以至宣傳人員,無不與他相交多年。唱一曲表謝意,確係比失戀多年又失戀啱路數。

要感謝的也不止於此。梁漢文曾自嘲「賣八萬靠邊站」,「係呀,嗰時四大天王年代,我同安仔呢拃歌手企喺側邊……」「賣八萬」可能只為押韻,九六年的《呼吸》賣了三白金(十五萬),「我國語歌比較少。上次佛山都有來自北方嘅朋友。好彩九十年代佢哋聽好多廣東歌,都投入到。」十月去廣州再唱一回。底氣足才可食老本,沒什麼好忌諱。

「我係好彩嘅。」

天生瘦底,不同年代的波牛照一樣骨杉杉。

撰文:蔡慧敏

攝影:黃志明

攝錄:羅錦波

髮型: Moe@fifth

化妝: Hetty Ma

服裝提供: Brooks Brothers

塲地提供: THE LUXE MANOR帝樂文娜公館


鍾意就快D Share啦!